Na de opleiding Leisure Management in Leeuwarden is Karolien na een aantal banen in loondienst voor zichzelf begonnen. Inmiddels vervult zij veel taken binnen het bedrijf van haar partner, Tesselaar Alstroemeria. Daar is zij verantwoordelijk voor de marketing, duurzaamheid en facilitaire zaken, zoals scholing en huisvesting van personeel.

Namens Tesselaar heeft Karolien zitting in de Duurzaamheidscommissie van Royal Flora Holland en vanaf 2018 is zij voorzitter van de promotiecommissie Alstroemeria. Vanaf januari 2021 heeft ze zitting in de ledenraad van Royal Flora Holland waar het advies zich vooral richt op de strategie van de coöperatie. 

Van 1 april 2019 tot december 2020 heeft Karolien zich als voorzitter van de stichting Benefits of Nature ingezet om een gelijk speelveld voor milieu footprinting te creëren om zo milieu effecten van de bedrijfsvoering te meten, transparant te maken en te verbeteren. De stichting is inmiddels gestopt met haar activiteiten maar middels andere initiatieven is zij nog steeds druk bezig om transparantie en verduurzamen te verankeren in de glastuinbouw.

Ook privé zet Karolien zich in voor diverse verenigingen. Met haar vormgevingskennis kan ze bedrijven ondersteunen met het maken van flyers, bedrijfsbrochures en andere marketingmiddelen. Haar echte kracht ligt in het meedenken voor het ‘grote plaatje’, waar wil een bedrijf heen en hoe kom je daar. 

Over Karolien

Enthousiast, gedreven en een aanpakker. Ik ben opgegroeid op een akkerbouwbedrijf in Luttelgeest en heb het organiseren van jongs af aan mee gekregen. Ik ben actief (geweest) in vele besturen; door de opleiding Leisure Management en mijn werkervaring heb ik mij verder kunnen ontwikkelen op het vlak van organisatie.
Praktisch, nuchter en vooral met plezier aan het werk gaan!

Ik heb vooral ervaring in de business-to-businessmarkt en in de glastuinbouw. Waarbij verbeterslagen t.b.v. mens en milieu mijn passie zijn (ook wel ‘duurzaamheid’ genoemd). 

Karolien

Karolien: ‘Er liggen zoveel kansen voor bedrijven, duurzaamheid lijkt het toverwoord van deze tijd. Het begint voor bedrijven met een nulmeting en opruimen. Waar staan we nu, wat doen we goed, wat kan beter. Hoe kunnen we efficiënter gebruik maken van mensen en middelen en hoe creëren we nieuwe producten/diensten. Ik help erg graag door me in te zetten voor ondernemers die toe zijn aan nieuwe kansen! Bovendien gun ik elk bedrijf een professionele uitstraling: zowel in promotie uitingen als letterlijk op het bedrijf. Ik zal me dan ook voor 100% inzetten om dat voor ondernemers voor elkaar te krijgen.’